حجت الاسلام حرزاده  در دیدارهيات رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي يزد

 با  نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد:

کسی که پیرو ولایت فقیه باشد باید به نماینده ایشان نیز احترام بگذارد


یزدفردا :هیأت رئیسه و جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی یزد در پی هتک حرمت به بیت سومین شهید محراب و فرزندشان حجت الاسلام محمد علی صدوقی نماینده ولی فقیه در استان پس از حضور بر سر آرامگاه  این عالم وارسته به دیدار یادگار ایشان حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی صدوقی امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان رفته و ضمن تجدید پیمان با آرمانهای حضرت امام و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری حرکات اخیر را محکوم کردند.

به گزارش محمد كاظم وكيل"خبرنگار یزدفردا؛ در ابتدای این مراسم که در صبح روز دوشنبه 22 دی ماه برگزار شد دکتر مسلمین ریاست واحد یزد حضرت آیت الله صدوقی سومین شهید محراب را یکی از یاران امام و مبارزان انقلاب برشمرد که تأثیرات بسیار زیادی در حرکت انقلاب داشتند و در نهایت جان خود را به اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم نمودند.
وی در ادامه هتک حرمت اخیر را محکوم و از خداوند درخواست لیاقت داشتن وفاداری راه حضرت امام(ره) و این شهید بزرگوار نمود و سپس با ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی و ساخت مسجد و حسینیه دانشگاه گفت : مجموعه فرهنگی 80% پیشرفت فیزیکی داشته است که انشاءالله مسجد دانشگاه با نام شهید صدوقی نامگذاری خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام حرزاده  در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گفت : چند دلیل باعث شد تا به دیدار حضرتعالی بیائیم، در درجه اول ارادتی که همه ما به پدر بزگوار حضرتعالی سومین شهید محراب داریم، دوم فقیه بودن و مبارز بودن ایشان بود که تحمیل این هتک حرمت را برای ما دشوار نمود.

حجت الاسلام حرزاده سومین دلیل را وجود یادگار سومین شهید محراب و اینکه ایشان نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد می باشند و احترام ایشان برای همه واجب و ضروری است چرا که کسی که پیرو ولایت فقیه باشد باید به نماینده ایشان نیز احترام بگذارد بیان نمود.
 همچنین در این مراسم حجت الاسلام خواجه پور ریاست دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه گفت : همیشه در دنیا جنگ بین عقلانیت و جهل بوده است و در این راستا پیامبرانی آمدند تا عقلانیت را بر جامعه حاکم کنند چرا که انسان با عقل به خدا می رسد و حتی مقام معظم رهبری نیز عقلانیت و بصیرت را توصیه نموده اند.
در ادامه حجت الاسلام و المسملین صدوقی نیز ضمن تشکر از حضور ریاست واحد یزد، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه و دیگر مسئولین این دانشگاه گفت : بدیهی است که این توجهات و حمایت ها و محبت ها برای شخص بنده نیست و به واسطه وابستگی و علاقه به سومین شهید محراب و ارتباط و مسئولیت بنده در رابطه با نظام و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.
 نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد : هر تفکر و هر جریانی که در چهارچوب نظام باشد قطعاً اینگونه برخوردها را نمی پذیرد و محکوم می کند و بدیهی است که ما نباید فرد، جناح و یا گروه خاصی را متهم کنیم.
 امام جمعه یزد افزود : امیدوارم اینگونه مسائل باعث ایجاد اختلاف در جامعه نگردد چرا که حفظ وحدت در بین مسلمین بسیار مهم بوده و وظیفه همه است که این وحدت را تقویت کنند چرا که اگر این وحدت حفظ شود دشمنان مأیوس می شوند.

 یادگار سومین شهید محراب در رابطه با دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامی رسالتی مهم و دشوار از بدو تأسیس تا کنون بر عهده داشته است و به عنوان یکی از نهادهای بزرگ علمی فرهنگی به حساب می آید که بعد از پیروزی انقلاب پایه گذاری شده است و به لطف خدا رشد فوق العاده ای داشته و همراه با کیفیت بوده است.
وی افزود : من  در رابطه با دانشگاه در مرحله اول کیفیت را مهم می دانم هر چند کمیت نیز مهم می باشد، اگر کیفیت تدریس همراه با اخلاق اسلامی، بینش، بصیرت و آگاهی و تهذیب نفس باشد مؤثر است، اما اگر اخلاق اسلامی توأم با تهذیب نفس نباشد این کیفیت تأثیرگذار نمی باشد.
 حجت الاسلام صدوقی در پایان خاطر نشان کرد باید توجه داشته باشیم که فارغ التحصیلان دانشگاه باید متخصص، متدین و علاقه مند به نظام اسلامی باشند.
 لازم به ذکر است در پایان دکتر مسلمین ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت دانشگاه و بیان افتخارات اخیر این واحد دانشگاهی از جمله رتبه برتر حوزه های معاونت پژوهشی و دانشجویی در سطح کشور، خواستار رهنمودهای حجت الاسلام صدوقی برای هرچه بهتر شدن دانشگاه شده و برای خود و دیگر مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی را در خدمت به نظام جمهوری اسلامی برشمرد
. همچنین دکتر ناطقی معاون پژوهشی دانشگاه نیز با اشاره به برگزاری جشن پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر واحد که باعث انگیزه دادن به آنها می شود از نماینده ولی فقیه دعوت نمود تا با حضور در این مراسم پژوهشگران از رهنمودهای ایشان استفاده ببرند و در آینده دارای پژوهشهای کارآمدتر و مؤثرتری در صنعت باشند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا